Autor Wątek: Sugestia zmian w "Administracja -> Użytkownicy"  (Przeczytany 736 razy)

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 100
Jeszcze nie instalowałem najnowszej wersji, posiadam 20.1.6.0, jednak sądzę że w poniższym temacie raczej nic się w nowszych nie zmieniło.

Dwie sugestie:
1. Lista z użytkownikami, nie posiada suwaka. Użytkowników tworzę per osoba (nie stanowisko), części z tych pracowników już nie ma, są nowi i lista zrobiła się już dość długa. Nie da się przesunąć w dół. Musze korzystać z sortowania po imieniu lub nazwisku, żeby dotrzeć do wybranej osoby.

2. Przydałby się filtr tej listy. Już teraz mam 21 pozycji z pracownikami. Założonego użytkownika nie da się usunąć, można tylko dezaktywować. Znacznie prościej byłoby ustawić filtr na tylko aktywnych użytkowników i nie przeglądać całej listy.

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 100
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Mając użytkownika w PP aktywnego, ale nieaktywnego w SGT, można tworzyć dokumenty na tego użytkownika z poziomu PP.
Wczoraj pracownik zakończył współpracę z nami, z drugiej zmiany nie przelogował się na swojego użytkownika. W SGT dezaktywowałem konto, ale zapomniałem w PP. Mam z drugiej zmiany wszystkie dokumenty wystawione na osobę, która de facto już u nas nie pracuje   :o

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1223
Cytuj
1. Lista z użytkownikami, nie posiada suwaka.

Cytuj
2. Przydałby się filtr tej listy. Już teraz mam 21 pozycji z pracownikami.

Sugestie przyjmujemy i uwzględnimy w któryś z kolejnych wersji.
Damy znać w tym wątku o wprowadzeniu.

Cytuj
Wczoraj pracownik zakończył współpracę z nami, z drugiej zmiany nie przelogował się na swojego użytkownika. W SGT dezaktywowałem konto, ale zapomniałem w PP. Mam z drugiej zmiany wszystkie dokumenty wystawione na osobę, która de facto już u nas nie pracuje   :o

Użytkownicy w PP są "odrębnym bytem" od użytkowników systemów z których importowane są dane.
Jedyne porównywanie występuje przy zaawansowanych filtrach po nazwie użytkownika.
Nie ma mechanizmów kontrolnych weryfikujących aktywność danego użytkownika w systemach źródłowych.
Na dzień dzisiejszy także nie mamy w planach budowania takiej synchronizacji.

Chyba jedynym rozwiązaniem jest dopisanie PP do systemów w których trzeba zablokować konto pracownika po zakończeniu współpracy.

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 100
Dziękuję za odpowiedź. Będę pilnował, żeby dezaktywacja konta pracownika została zrealizowana w obu systemach jednocześnie.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1223
Informacyjnie:
w wersji 20.2.6 dodaliśmy kilka usprawnień do wyświetlania listy użytkowników.

Proszę tylko zwrócić uwagę, że zapisywanie widoku będzie go zapisywać w bazie programu.
Po kliknięciu niebieskiej dyskietki pojawi się okno w którym będzie można przypisać zapisany widok do osoby lub stanowiska.
Jak się pozostawi puste pola, to widok będzie zapisany dla wszystkich.