Rozbiłbym to na 2 problemy:
Formularz w Sello
Jeżeli w Sello nie przypisuje się właściwy sposób nadania (ten który został wybrany przez kupującego w Allegro) - to my tutaj nie będziemy w stanie pomóc.
Najlepiej byłoby to zgłosić na forum Sello.
Wydaje mi się że nie skończyła się synchronizacja dla danej transakcji, ale nie jestem specjalistą i mogę nie mieć racji.
Nadanie w PP2
Na przesłanym zrzucie w danych powiązania Allegro widzę identyfikator sposobu nadania: 10061.
Jest to identyfikator odpowiadający zwykłemu nadaniu Punkty Poczta, Żabka, Orlen, Ruch (Pocztex Kurier 48 z Odbiorem w punkcie) a nie Allegro Poczta Odbiór w punkcie.
Jaki sposób nadania wybrał kupujący na formularzu pozakupowym?
Jeżeli był to zwykły odbiór w punkcie, to trzeba byłoby użyć metody Poczta Pocztex kurier 48 z usługą odbiór w punkcie.
Jeżeli było to Allegro Poczta Odbiór w punkcie, to proszę spróbować usunąć identyfikator sposobu nadania pobrany z Sello (10061) i zatwierdzić.
Jak nie będzie tego identyfikatora to ProstaPaczka na dalszym etapie uzupełni identyfikatorem zgodnym z metodą eksportu ProstejPaczki.