Autor Wątek: Opisy błędów z formularza  (Przeczytany 2379 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1245
Na formularzu listu przewozowego pojawiają się komunikaty z serwera Elektronicznego Nadawcy Poczty Polskiej.
W tym wątku będziemy podawać podpowiedzi na pojawiające się błędy

W elemencie https://e-nadawca.poczta-polska.pl/websrv/labs.php brak nasłuchującego punktu końcowego, który mógłby odebrać komunikat. Jest to często spowodowane niepoprawnym adresem lub akcją protokołu SOAP. Sprawdź właściwość InnerException (jeśli jest obecna), aby uzyskać więcej szczegółowych informacji.
Nie można połączyć się z serwerem zdalnym

Taki komunikat pojawia się w przypadku gdy program nie może się połączyć z serwerem Elektronicznego Nadawcy. Zazwyczaj świadczy to o niedostępności serwera EN spowodowanego awarią lub pracami serwisowymi. W części przypadków problem może powodować połączenie internetowe (po drodze do serwera EN), dlatego w takich przypadkach dobrze jest zweryfikować własne połączenie z internetem a najlepiej sprawdzić przez połączenie się z innym operatorem (np. sieci GSM)..

Żądanie protokołu HTTP zostało zabronione przez schemat uwierzytelniania klienta „Basic”.
Serwer zdalny zwrócił błąd: (403) Zabronione.

W ustawieniach dostępu do Elektronicznego Nadawcy (PP2 -> POCZTA POLSKA -> zębatka -> KONTA) podano nieprawidłowe dane logowania LUB hasło do konta wygasło i trzeba wprowadzić nowe.

Żądanie protokołu HTTP nie jest autoryzowane na podstawie schematu uwierzytelniania klienta „Basic”. Nagłówek uwierzytelnienia otrzymany z serwera to „Basic realm="Elektroniczny Nadawca"”.
Serwer zdalny zwrócił błąd: (401) Bez autoryzacji.

W ustawieniach dostępu do Elektronicznego Nadawcy (PP2 -> POCZTA POLSKA -> zębatka -> KONTA) podano nieprawidłowe dane logowania LUB hasło do konta wygasło i trzeba wprowadzić nowe. Może też oznaczać to, że konto w Elektronicznym Nadawcy zostało zablokowane (np. po wielokrotnej próbie wpisania nieprawidłowych danych autoryzacyjnych.

1096: Błąd weryfikacji. Zamówienie nie jest jeszcze zakończone i wysyłka nie powinna być realizowana
Komunikat może być zwracany w przypadku gdy zamówienie w serwisie Allegro nie zostało jeszcze oznaczone jako gotowe do realizacji (np. oczekuje na płatność).
Samo Allegro zaleca procesowanie tylko tych zamówień do których zrealizowana została płatność lub została wybrana forma wysyłki za pobraniem.

81076: Przesyłka nadana w ramach Allegro Dostawa wymaga podpisania właściwej umowy.
Prawdopodobnie tworzona jest przesyłka powiązana nie z tym kontem co trzeba.
Najlepiej oznaczyć konto Allegrowe EN w metodach eksportu -> zębatka -> PROGRAM -> METODY EKSPORTU
Wtedy będzie pewność że przesyłki Allegrowe trafią na właściwe konto.

81092: Wszystkie atrybuty elementu relatedToAllegro muszą być wypełnione
Poczta Polska wymaga podania wszystkich danych referencyjnych do transakcji Allegro (identyfikator transakcji, identyfikator sprzedającego, kanał sprzedaży i identyfikator sposobu nadania).
Ten ostatni można zignorować - wypełniamy go sami na podstawie metody eksportu w ramach PP2.
Jeżeli na formularzu listu nie ma uzupełnionej którejś danej, to należy zweryfikować czy ona istnieje w systemie źródłowym, albo uzupełnić ją na samym formularzu.


81092: Email Adresata wskazuje powiązanie przesyłki z Allegro. Serwis Allegro tego jednak nie potwierdza.
Taki komunikat może być zwracany w przypadku gdy jako adres e-mail odbiorcy został podany e-mail w formacie kodowania allegro (przypisywany do zamówienia Allegro) a Poczta Polska nie może odnaleźć takiego zamówienia w serwisie Allegro lub te zamówienie nie ma wybranego sposobu dostawy związanego z Pocztą Polską.
Nalezy zweryfikować czy podany został prawidłowy adres e-mail odbiorcy.

13201: Podany identyfikator zbioru nie istnieje. Przesyłki zostaną dodane do aktywnego bufora
Zbiór do którego ProstaPaczka chce wstawić przesyłkę już nie istnieje.
Proszę sprawdzić w zakładce POCZTA POLSKA czy odpowiedni zbiór ustawiony jest jako wykorzystywany.

30012: Przy określonym punkcie odbioru przesyłki wypełnienie pola telefonu komórkowego jest wymagane
Należy uzupełnić pole telefonu w adresie odbiorcy (należy podać numer telefonu komórkowego)

30015: The selected Post Office does not issue business shipments
Wybrany punkt odbioru przesyłki nie wydaje przesyłek biznesowych (Pocztex kurier 48). Należy się upewnić czy podany punkt odbioru jest prawidłowy i czy jest czynny. Możliwe że placówka może być w remoncie lub chwilowo zamknięta.
Szczegółowych informacji może udzielić tylko pracownik Poczty Polskiej.

13294: Nie znaleziono kraju dla nazwy 'PL'
Poczta Polska wymaga aby była wprowadzona nazwa kraju a nie kod iso.
Trzeba wpisać na formularzu "Polska" zamiast "PL"

79402: W zbiorze występują przesyłki błędne
Zbiór EN do którego trafił list przygotowywany list z jakiegoś powodu nie podoba się Poczcie Polskiej.
Trzeba zalogować się do Elektronicznego Nadawcy i przejrzeć zbiór pod kątem problemów.

81094: Nie można potwierdzić powiązania przesyłki z zamówieniem Allegro, a jest to wymagane dla umowy Allegro Dostawa.
Trzeba zweryfikować:
1. Czy adres e-mail jest taki sam jak na zamówieniu Allegro
2. Czy na zamówieniu Allegro kupujący wybrał sposób dostawy taki jak list który ma być utworzony
3. Jeżeli podawane są referencje do zamówienia Allegro (widoczne w oknie listu) należy się upewnić że są takie same jak na zamówieniu w Allegro. Jeżeli dane są poprawne, to może być jakiś problem z walidacją po stronie API Poczty Polskiej. Trzeba wysłać do wsparcia Poczty pełen komunikat wraz ze zrzutami ekranu zamówienia z Allegro w celu weryfikacji.

81095: Wystąpił błąd przy potwierdzaniu powiązania przesyłki z zamówieniem Allegro, należy spróbować ponownie zapisać przesyłkę, .
Serwer Poczty Polskiej ma problem ze sprawdzeniem powiązania między wprowadzanym listem przewozowym a zamówieniem Allegro.
Należy zweryfikować zgodność tworzonej przesyłki z wyborem kupującego w zamówieniu (w zamówieniu może być wybrany Pocztex 48 a w PP2 tworzony jest np. list polecony)

Produkt ('<nazwa rodzaju przesyłki>') nie znajduje się na umowie zawartej z Poczta Polską S.A
Twoja umowa z Pocztą Polską nie zawiera produktu (rodzaju przesyłki) o tej nazwie. Należy zweryfikować czy w Elektronicznym Nadawcy możesz wprowadzać tego rodzaju listy.
Należy też zwrócić uwagę na karty umowy, na każdej z nich mogą być dostępne inne rodzaje przesyłek, wtedy trzeba ustawić jako aktywną odpowiednią kartę.

132108: Zbiór jest zablokowany przez inny import. Dodawanie nowych przesyłek do tego zbioru jest niemożliwe do czasu zakończenia trwającego importu
Według komunikatu Elektroniczny Nadawca wykonuje jakąś operację na zbiorze do którego jest wstawiany list przewozowy. Należy zweryfikować jakie działanie jest wykonywane przez EKN na danym zbiorze.
Można też utworzyć nowy zbiór w zakładce POCZTA POLSKA i ustawić go jako wykorzystywany, wtedy ProstaPaczka będzie umieszczać przesyłki w innym zbiorze na którym może nie być blokady.

13294: Required option not passed: "access_token"
Ten komunikat dotyczy problemu z autoryzacją konta Allegro w Elektronicznym Nadawcy. Aby rozwiązać problem należy się zalogować na stronie EKN i uruchomić odświeżenie tokenu konta Allegro.
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2021, 04:37:25 pm wysłana przez Piotr »

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1245
Dodaliśmy opis dla komunikatu:
79402: W zbiorze występują przesyłki błędne

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1245
Dodaliśmy opis dla komunikatu:
81095: Wystąpił błąd przy potwierdzaniu powiązania przesyłki z zamówieniem Allegro, należy spróbować ponownie zapisać przesyłkę, .

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1245
Dodaliśmy podpowiedź dla komunikatu:
Produkt ('<nazwa rodzaju przesyłki>') nie znajduje się na umowie zawartej z Poczta Polską S.A

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1245
Dodaliśmy podpowiedzi dla komunikatów:
1096: Błąd weryfikacji. Zamówienie nie jest jeszcze zakończone i wysyłka nie powinna być realizowana
81092: Email Adresata wskazuje powiązanie przesyłki z Allegro. Serwis Allegro tego jednak nie potwierdza.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1245
Uzupełniono opis dla komunikatu zwracanego przez Elektronicznego Nadawcę:
30015: The selected Post Office does not issue business shipments

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1245
Dodaliśmy podpowiedź do komuniikatu zwracanego przez EKN:
132108: Zbiór jest zablokowany przez inny import. Dodawanie nowych przesyłek do tego zbioru jest niemoż132108: Zbiór jest zablokowany przez inny import. Dodawanie nowych przesyłek do tego zbioru jest niemożliwe do czasu zakończenia trwającego importuliwe do czasu zakończenia trwającego importu

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1245
Uzupełniliśmy podpowiedź do komunikatu z EN:
 13294: Required option not passed: "access_token"