Autor Wątek: ProstaPaczka nie uruchamia się po instalacji  (Przeczytany 1877 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1245
(przeniesiony ze zgłoszenia mailowego)
Po aktualizacji programu na jednym stanowisku program nie chce się włączyć.
Czy są Państwo w stanie pomóc?
Komputer pracuje na windows 7.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1245
Musieliśmy podnieść wymagania programu dotyczące środowiska uruchomieniowego .NET Framework do wersji 4.6.2 (wymagania Subiekta nexo).

Po tej zmianie komputer, na którym instalowana będzie ProstaPaczka, musi mieć co najmniej wersję 4.6.2.
Zalecamy jednak instalację nowszych edycji (będzie spokój na dłuższą chwilę).
Np. ze strony Microsoftu:  https://dotnet.microsoft.com/download/dotnet-framework/net472

System Windows 7 wymaga samodzielnej instalacja.
Na systemach Windows 10 wystarczy zaktualizować Windowsa i odpowiedni .NET Framework powinien być zainstalowany razem z aktualizacjami.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2019, 08:24:08 am wysłana przez Piotr »

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1245
Jeden z klientów, który miał podobny problem na Windows 7, miał problem przy instalacji .NET Framework. Problem rozwiązał się po aktualizacji Windows 7 do najnowszej wersji.

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 101
Dziś zainstalowałem PP2 z wersji 19.7.2 do 19.9.0, niestety nie chce się uruchomić - "Program ProstaPaczka przestał działać".
 Opis błędu:
"Podpis problemu:
  Nazwa zdarzenia problemu:   CLR20r3
  Podpis problemu: 01:   ProstaPaczka.exe
  Podpis problemu: 02:   19.9.0.0
  Podpis problemu: 03:   5d6e27a9
  Podpis problemu: 04:   PresentationFramework
  Podpis problemu: 05:   4.7.3429.0
  Podpis problemu: 06:   5cdb7ec3
  Podpis problemu: 07:   2f7
  Podpis problemu: 08:   f
  Podpis problemu: 09:   System.IO.FileNotFoundException
  Wersja systemu operacyjnego:   6.1.7601.2.1.0.256.48
  Identyfikator ustawień regionalnych:   1045
  Dodatkowe informacje 1:   5bda
  Dodatkowe informacje 2:   5bda85065f1843031eb5a9dac57fa24e
  Dodatkowe informacje 3:   1aed
  Dodatkowe informacje 4:   1aed7554933f7e06b84995c931a9a28b

Przeczytaj w trybie online nasze zasady zachowania poufności informacji:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0415

Jeśli zasady zachowania poufności informacji w trybie online nie są dostępne, przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji w trybie offline:
  C:\Windows\system32\pl-PL\erofflps.txt"


Coś, ktoś?

Instalacja "Jako administrator", uruchomienie również. Serwer zrestartowany po instalacji.
Na stanowiskach klienckich mam wcześniejszą wersję i póki co działa.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1245
Czy próbował Pan kroków z poprzednich postów?
1. Aktualizacja systemu do najnowszej wersji
2. Aktualizacja .net framework, np stąd: https://dotnet.microsoft.com/download/dotnet-framework/net472

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 101
Liczyłem na to, że nie będzie mi potrzebna ta aktualizacja. Mam wersję 4.7.

Muszę też przyznać, że "boję" się aktualizacji Framework'a. Na jednym z komputerów klienckich w sierpniu został on zaktualizowany, niestety wywołało to szereg niefajnych zdarzeń. Najważniejsze to, że przestały drukować się paragony (Nexo).
1,5 tygodnia walczyliśmy o przywrócenie funkcjonalności drukarki fiskalnej. Był serwis od drukarek, godziny spędzone na tel z pomocą techniczną Insertu oraz godziny na tel z pomocą od Microsoftu. Nie poradzili sobie z tym, nie udało się przywrócić prawidłowego połączenia drukarki z Nexo. Drukarkę podpięliśmy w końcu do innego kompa.
Obawiam się, że po aktualizacji może coś nie działać, ale zaryzykuję. Zaraz będę ją robił z ogromną nadzieją, że będzie wszystko OK.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1245
Niestety na problemy związane z produktami Microsoftu nic nie poradzimy.
Znane są przypadki, że aktualizacja bardziej psuje niż pomaga, choć teoretycznie nie powinna, ale zdarza się to rzadko :(

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 101
Instalacja aktualizacji pomogła, m.in. był Framework. PP2 wystartował.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1245
Tym razem Microsoftowi udało się nie zepsuć :)