Autor Wątek: Sello 1.33 a sposób działania PP2  (Przeczytany 1063 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1228
W wersji 1.33 programu Sello wprowadzone były zmiany, które mają duży wpływ na sposób wybierania adresu na list przewozowy.
Poniżej postaramy się wyjaśnić jak teraz działa ProstaPaczka.

Adresy punktów odbioru (np.: Paczkomaty, Paczka w RUCHu, Poczta Polska) są zawsze wpisywane jako adres do wysyłki transakcji.
W adresie tym jest także zakodowany e-mail Allegro (z plusem) oraz numer telefonu z adresu dostawy wybranego w zamówieniu Allegro.
Punkty odbioru
Adres ten trafia jako adres do wysyłki przypisany do paczki Sello.
W nazwisku adresu do wysyłki zapisywany jest identyfikator punktu odbioru (w nawiasach).

Punkty odbioru są również wstawiane automatycznie do notatki powiązanej z transakcją Sello.
Punkty w notatkach zaczynają się od wyrażenia "adres punktu odbioru:".

Przyjęliśmy zasadę, żeby w przypadkach gdzie na liście przewozowym mają być dane odbiorcy (oprócz danych punktu odbioru), np:
- Pocztex kurier 48 z odbiorem w punkcie
- Paczka 24/48 z odbiorem w punkcie
- Allegro Poczta odbiór w punkcie
- Allegro Pocztex 48 z odbiorem w punkcie
- Paczka w RUCHu
- Allegro Paczka w RUCHU
- InPost Paczkomaty (ShipX)
- Allegro Paczkomaty InPost (ShipX)
Wybieramy identyfikator punktu odbioru z adresu do wysyłki a na liście przewozowym wprowadzamy dane zamawiającego.
(Z naszych obserwacji wynika że są to dane właściciela konta a nie adresu dostawy wybranego w Allegro)

Przygotowując list w ten sposób omijamy wstawianie na list przewozowy odbiorcy z danymi urzędu pocztowego.

Dla przesyłek kurierskich zawsze bierzemy adres do wysyłki jako adres odbiorcy.

Sytuacja będzie się niestety komplikować gdy ktoś do zamówienia na którym kupujący wybrał dostawę do punktu odbioru będzie chciał wydrukować list kurierski - wtedy jako adres odbiorcy będzie zaciągać się adres punktu odbioru z adresu do wysyłki paczki Sello.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2020, 05:59:17 pm wysłana przez Tomek »

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 100
U nas sprawa komplikuje się jeszcze przez brak w Sello adresu odbiorcy. W ciągu dwóch dni, pojawiły się dwie sytuacje zauważone tylko dlatego że InPost zwrócił komunikat o błędzie w adresie.
1. Pierwsza sytuacja. Klient kupił i w transakcji mieliśmy do czynienia z trzema adresami
a) adres z konta Allegro był w Anglii
b) adres odbiorcy paczki klient wskazał w Polsce
c) adres Paczkomatu

Prawidłowo wygenerowana etykieta powinna mieć zapisany adres paczkomatu i dane odbiorcy (b + c). Adres "a" powinien być pominięty. Niestety Sello nie trzyma w bazie adresu "b". InPost zwrócił błąd kodu pocztowego odbiorcy, bo faktycznie kod Angielski nie zgadza się z kodami w Polsce :)

2. Drugi przykład
a) adres z konta - nie posiadał ulicy
b) adreso dbiorcy - klient wskazał inny niz jego dane z konta
c) adres paczkomatu

InPost zwrócił błąd z powodu braku ulicy w danych odbiorcy.

To są dwa przykłady, jakie napotkaliśmy tylko dzięki błędom w adresach. W sytuacji, gdy adres z konta i adres odbiorcy różnią się, ale zawierają prawidłowe dane, LP zostanie utworzony, jednak niezgodnie z transakcją.

Z teamem Sello wyjaśniamy tą sytuację, bo to są ewidentne braki danych w transakcjach w tym programie.


Tomek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Wiadomości: 248
Szykują się kolejne ważne zmiany w Sello.
Po szczegóły zapraszamy tu: https://forum.prostapaczka.pl/index.php/topic,229.0.html