Autor Wątek: Serwer RPC jest niedostępny (0x800706BA)  (Przeczytany 884 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1223
(na podstawie zapytania)
Czasami przy pracy z ProstąPaczką pokazuje się komunikat:

Cytuj
Serwer RPC jest niedostępny. (Wyjątek od HRESULT: 0x800706BA)

Ponowne uruchomienie programu rozwiązuje problem na jakiś czas.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2020, 02:22:51 pm wysłana przez Piotr »

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1223
Niestety dokładnej przyczyny nie znamy.
Jest to komunikat zwracany przez Sferę dla Subiekta GT.
Taki komunikat pojawia się najczęściej jak Subiekt GT otwierany w tle (do wykonania akcji za pomocą Sfery) został zamknięty.

Może wydarzyło się coś co zamknęło Subiekta i przestał on być dostępny dla mechanizmów Sfery.

Jeżeli problem występuje często, to można spróbować zrestartować system Windows na tym stanowisku.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2020, 11:05:02 am wysłana przez Piotr »

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1223
W niektórych przypadkach może pomóc przestawienie trybu autoryzacji z autentykacji Windows na login/hasło
Parametr ten trzeba byłoby zmienić jednocześnie w konfiguracji:
- dla Subiekta GT
- dla połączenia do bazy Subiekta w PP2

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1223
Jeżeli używana jest starsza wersja Subiekta GT to może się poprawić po aktualizacji.

W wersji 1.59 HF Subiekta GT była wgrywana poprawka (forum insert)

Cytuj
W interfejsie programistycznym Sfera poprawiono błąd mogący powodować generowanie wyjątków o treści Serwer RPC jest niedostępny. (Wyjątek od HRESULT: 0x800706BA) lub Zdalne wywołanie procedury nie powiodło się. (Wyjątek od HRESULT: 0x800706BE). Błąd mógł wystąpić w trakcie edycji lub usuwania dokumentów handlowych lub magazynowych.