Autor Wątek: Sfera nexo - błąd "baza danych nie jest przystosowana do pracy z Nexo"  (Przeczytany 1182 razy)

Tomek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Wiadomości: 247
(na podstawie zgłoszenia)
Przy próbie rezerwacji sfery nexo otrzymuję komunikat:
Podana baza danych nie jest przystosowana do pracy z Nexo, bądź przystosowana jest do wersji innej, niż uruchamiane rozwiązanie sferyczne. Spakuj i zarejestruj rozwiązanie w programie serwisowym Nexo, aby rozwiązać problem.

Tomek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Wiadomości: 247
Jest to problem z bibliotekami nexo, które należy skopiować do odpowiedniego katalogu Prostej Paczki. Biblioteki te trzeba kopiować po każdej modyfikacji bazy danych (np. po dodaniu pola własnego).

W PP2 -> SUBIEKT NEXO -> koło zębate -> KOMUNIKACJA Z SUBIEKT NEXO -> SFERA znajduje się przycisk, który powinien skopiować biblioteki. Jego działanie opisaliśmy w instrukcji: https://instrukcja.prostapaczka.pl/subiekt-nexo-ust-sfera.html Gdy pojawią się problemy, kopiowanie trzeba przeprowadzić ręcznie.

Zaczynamy od znalezienia katalogu na dysku C -> Users lub Użytkownicy -> [nazwa komputera] -> AppData -> Local -> InsERT -> Deployments -> Nexo -> [katalog, którego nazwa zaczyna się tak samo jak nazwa bazy nexo] -> Binaries. Teraz kopiujemy wszystkie pliki z tego katalogu i wklejamy je (z nadpisaniem) do katalogu C:\Program Files (x86)\LCSoft\ProstaPaczka (katalog domyślny, może się różnić w zależności od konfiguracji).

Tomek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Wiadomości: 247
Mieliśmy dziś do czynienia z tym komunikatem, ale jego pojawienie się wynikało z innej przyczyny.
Po zainstalowaniu wersji 36.0.0 Subiekta nexo i poprawnym przekopiowaniu bibliotek, u klienta nadal nie można było nawiązać połączenia ze sferą.

Cytuj
Podana baza danych nie jest przystosowana do pracy z Nexo, bądź przystosowana jest do wersji innej, niż uruchamiane rozwiązanie sferyczne. Spakuj i zarejestruj rozwiązanie w programie serwisowym Nexo, aby rozwiązać problem.

Rozwiązanie okazało się dość proste:
  • wyłączamy PP2 i wyłączamy Nexo
  • przechodzimy do katalogu, w którym zainstalowana jest PP2 - C:\Program Files (x86)\LCSoft (katalog domyślny, może się różnić w zależności od konfiguracji)
  • zmieniamy nazwę katalogu ProstaPaczka na ProstaPaczka_OLD (nadgorliwość, ale chodzi o backup danych - w przypadku problemów mamy możliwość odtworzenia danych)
  • tworzymy nowy katalog o nazwie ProstaPaczka
  • przechodzimy do katalogu C -> Users lub Użytkownicy -> [nazwa komputera] -> AppData -> Local -> InsERT -> Deployments -> Nexo -> [katalog, którego nazwa zaczyna się tak samo jak nazwa bazy nexo] -> Binaries
  • kopiujemy całą jego zawartość do katalogu PP2, który przed chwilą utworzyliśmy (C:\Program Files (x86)\LCSoft\ProstaPaczka)
  • instalujemy ponownie ProstąPaczkę ze strony prostapaczka.pl
  • sprawdzamy czy działa połączenie ze sferą
  • jeśli wszystko jest ok, możemy usunąć katalog ProstaPaczka_OLD

Powyższe rozwiązanie stosujemy tylko w przypadku, gdy zawiedzie instrukcja z posta powyżej!
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2021, 03:57:49 pm wysłana przez Tomek »

Tomek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Wiadomości: 247
Mieliśmy kolejne zgłoszenie dotyczące aktualizacji Nexo do wersji 36.0.0. Tym razem komunikat błędu brzmiał następująco:

Cytuj
Nie można załadować pliku lub zestawu 'Microsoft.Extensions.Logging.Abstractions, Version=2.2.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=adb9793829ddae60' lub jednej z jego zależności. Zlokalizowana definicja manifestu zestawu nie odpowiada odwołaniu do zestawu. (Wyjątek od HRESULT: 0x80131040)

Pomogło zastosowanie instrukcji z tego wątku z powyższych postów.