Allegro posiada umowy z przewoźnikami i numery listów mogą być przekazywane bez uczestnictwa ProstejPaczki. Przewoźnik na podstawie adresu e-mail odbiorcy przekazuje do Allegro numer listu i statusy przesyłki.
W pierwszej kolejności należy sprawdzić jakie adresy email zostały przekazane do przewoźnika dla każdego z tych zamówień.
Można to zrobić z poziomu zakładki HISTORIA.
Jeżeli dla obu zamówień był przekazany ten sam adres e-mail odbiorcy przesyłki, to ten nieprawidłowy numer listu wstawiony do nowszego zamówienia, mógł być wprowadzony przez przewoźnika / Allegro.
Jeżeli w WAPRO zamówienia są dowiązywane do istniejącego kontrahenta to zapewne nadpisywany jest w nim adres e-mail.
W WAPRO nie ma na razie możliwości wpisania e-mail do adresu dostawy dokumentu, więc ProstaPaczka bierze go z jedynego możliwego miejsca - danych na kartotece klienta.
Rozwiązaniem w takich sytuacjach może być:
1. Tworzenie do każdego zamówienia nowego kontrahenta, który będzie posiadał dane powiązane z zamówieniem Allegro
2. Zapisywać adres e-mail w danych zamówienia a nie danych kontrahenta. W wersji 21.7.2 została dodana opcja pozwalająca na pobranie e-maila z uwag na podstawie wyrażenia regularnego.