Autor Wątek: Przygotowanie listu Allegro Odbiór w punkcie  (Przeczytany 587 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1228
(na podstawieW zgłoszenia)
W jaki sposób sposób należy przygotowywać przesyłki do zamówień z Allegro w których wybrany został sposób dostawy:
- Allegro Poczta Polska Odbiór w Punkcie
- Allegro Poczta Polska Odbiór w Punkcie pobranie

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1228
Dla przesyłek Allegro Poczta Polska Odbiór w Punkcie przygotowana została dedykowana metoda eksportu w ramach ProstejPaczki: Allegro Poczta Polska Odbiór w punkcie.
Nie ma rozróżnienia na przesyłkę za pobranie lub bez pobrania - jest jedna metoda w której pobranie jest usługą dodatkową.

Pobranie na list przewozowy przenosi się "samo" w zależności od ustawień opisanych w wątku Rozpoznawanie przesyłek za pobraniem z Wapro Mag.

Ustawienia przetwarzania dokumentu WAPRO Mag na list przewozowy można znaleźć w lokalizacji:
PP2 -> WAPRO MAG -> zębatka -> PROGRAM -> POCZTA POLSKA -> ALLEGRO POCZTA ODBIÓR W PUNKCIE

Szczególną uwagę należy zwrócić na zakładkę PUNKT ODBIORU w której należy włączyć odczytywanie danych punktu odbioru Poczty Polskiej.

Dostępne są dwie opcje:
1. Z adresu dostawy kontrahenta
Opcja ta wyszukuje ostatnio dodany adres z typem "punkt odbioru" w kartotece kontrahenta i na podstawie tego adresu (nazwy firmy i kodu pocztowego) wyszukuje placówkę odbioru Poczty Polskiej.
Należy zapewnić aby nazwa firmy i kod pocztowy w adresie do wysyłki były identyczne jak w bazie placówek odbioru Poczty Polskiej.
Opcję tą należy stosować z uwagą, gdyż zawsze brany pod uwagę jest ostatnio dodany punkt odbioru w kartotece kontrahenta WAPRO Maga.

2. Z adresu do wysyłki po ID punktu
Aby opcja działała prawidłowo to w dokumencie musi być wybrany adres dostawy jako adres punktu odbioru Poczty Polskiej ze wskazaniem identyfikatora tego punktu (identyfikator jest widoczny w oknie edycji adresu wysyłki w polu "Punkt Odbioru").
Jeżeli podany jest identyfikator punktu odbioru to ProstaPaczka wyszukuje w swojej bazie placówek (pobranej z zakładki POCZTA POLSKA) odpowiednią placówkę i wstawia ją na list przewozowy.
Jeżeli nie ma podanego identyfikatora punktu odbioru to nie będzie ustawiony punkt odbioru.
Jako nazwa odbiorcy wstawione zostaną dane główne kontrahenta.
Telefon zostanie wzięty z adresu punktu (adresu dostawy dokumentu WAPRO MAGa)
Adres e-mail będzie brany z danych głównych kontrahenta.
Adres odbiorcy zostanie nadpisany adresem punktu (zgodnie z wymaganiami Poczty Polskiej)